27. mars 2012

Pocahontas.

Enkelte har spurt meg hvorfor bloggen heter Pocahontas. Og som du kanskje kan tenke deg så har det med Disneyfilmen Pocahontas å gjøre. Jeg husker ikke akkurat når jeg så den, men jeg husker jeg ble veldig grepet av filmen og ikke minst musikken!! Og det var kanskje da Natur og ungdommen i meg våknet til live..

Jeg tror Sigird hadde cd (evt kasett) med filmmusikken. Men tror det var Anita Skorgan som sang, på norsk. Så for meg er det nesten det som gjelder.Har du ikke sett filmen, må du gjerne ta deg en tur!! Jeg har ikke sett den på mange år.



I tillegg må jeg jo si at jeg liker karakteren Pocahontas. Ei naturlig, pen, sterk og god dame!! som følger hjertet sitt! Akk! Minner det deg om noen?!!


(Illustrasjon hentet fra rett etter innebandytrening. Og, ja, vi vant!)

Noe du sikkert ikke lurer på er hvorfor jeg skriver om det først nå.. Jeg ble minnet om Pocahontas her om dagen når jeg var på en fantastisk russerevy på Katta og de sang en versjon av godsangen Colors of the Wind - nemlig Økologisk kaffe og speltmjøl. Kort fortalt var budskapet at går du på Katta kan du være akkurat hvem du er, for her er det høyt under taket, men du bør handle klær på Fretex og mat mm på Helios. Herlig selvironisk!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar