18. mars 2012

Island 4: Kafélivet.




På Island spiser de lam, føll og fisk (og en del annet da). Jeg fikk dessverre ikke smakt føll, men elevene som smakte sa at det var kjempe godt!! Til og med største hestejenta prøvde seg på dette, og var utrolig fornøyd.

Jeg er veldig glad i kafeer, og spesielt de som skiller seg ut. Derfor er det godt at jeg bor i Trondheim, jeg har enda ikke kommet over en by i Norge med bedre og tøffere kafeer enn mer. Men kanskje Reykjavik er en god konkurrent. Jeg har allerede nevnt Hamborgara Fabriken. Veldig kult sted. De hadde ei diger blå ku hengene i taket med strikkajakke på!! Haha! Jeg tok ikke bilde, men Hilde har mange gode bilder!!


Her er The Lambburger og desserten siste kveld (dessverre er det ikke bilde av den NYDELIGE skyrkaken vi spiste en kveld tidligere).



De har veldig gode kokosboller/brød på Island.. mmmm.

En annen kveld var vi på The Laundrette. Også et veldig hipt sted (selv om desserten ikke var kjempe god her da). Men de hadde en veldig kult barvegg (eller hva man nå kaller det).


Her solgte de blant annet denne (hahaha):


Jeg fikk ikke smakt på denne, men Egils Gull var god, så den går vel ned denne også!

Til slutt noen dessertbilder fra Askur, en restaurant som serverte nydelig lam og veldig mettende desserter..


4 kommentarer:

  1. Herlig Mari!
    Du utvider min horisont når det gjelder Island

    SvarSlett
  2. Jeg elsker at du blogger igjen! -Marianne

    SvarSlett
  3. Beste barveggen ever! all walls should be like that:-)

    SvarSlett
  4. Takker for tilbakemeldinger!

    SvarSlett