22. juni 2009

Brann!!

"Heia Brann, heia Brann, blod er tjokkeRe en vann....!"

Nå kanskje du lurer; Har Mari plutselig blitt interessert i fotball? Óg i tillegg blitt bergenser?Neida, ingen fare. Dette er heller innenfor transportbransjen.

På lørdag tok jeg nemlig toget fra Trondheim til Oslo for å komme meg hjem på reunion for ungdomsskolen. Det var tidlig på morgenen så jeg satt naturlignok stille og uvitende å sov. Vi nærmer oss Støren og det begynner å lukte litt brent.. Men midt inne i drømmeland har dette liten beydning for Sleeping BeautyMari. Så sier plutselig noen; "Det brenner!" Da begynner jeg å lette litt på øyelokket.. Jaggu var ikke gangen rett bak meg (altså ved inngangen) full av røyk.. Jeg tenkte litt irritert at det vel var en pizza som var litt godt stekt i kafeteriavogna.. Men jeg skjønte vel at det var litt i meste laget røyk. En ting er at man kan glemme tida på pizzaen litt, men så lenge at gangen ble fyllt med røyk var litt for utrolig for mitt trøtte hodet etterhvert også. Joda, så ble vi evakuert (det høres kanskje veldig dramatisk ut men det var ikke så veldig altså!!) Brannbilen kom ut i ingenmannsland. Vi ble en god time forsinket, men fikk kjøre videre med samme tog! Det viste seg å være no feil på det elektriske!! (Jeg var uansett glad for at jeg satt på et forsinket tog, fremfor ett sykkelsete i over 20 timer.)

Men det hele gjorde at jeg ikke var i Kongsberg før 1815, litt stress siden reunionen begynte 1900... Kristin var grei å hentet meg med bil, kjapp tur i dusjen, mye stress med What to wear! og vi var på Privat kl. 1930 ca.. Kunne vært verre. Moro ble det, folk hadde blitt litt mer voksne og veldig trivelige stortsett!!

Ellers rydder jeg nyrommet i Kongsberg, MYE gammelt som er samlet på. Så nå har jeg bestemt meg for å kaste kaste kaste. Spesielt alt gammelt fra skolen, det er faktisk ikke sååå veldig spennende å se 8 år gamle hjemmeregninger.. Men enda verre, ikke spesielt moro å lese gamle stiler.. Jeg hadde glemt at jeg ALDRI var god i norsk. Så hvis dere noen gangen tenker; "Hu Mari er egentlig ikke såå innMari god til å skrive. " Så har dere helt rett i det, det knakk selvtillitten min litt å lese gamle stiler altså...

2 kommentarer:

  1. Å, når du er ferdig med å lese egne stiler og rydde i gamle skolesaker kan du komme å rydde i mine også. jeg har spart på det som er, og bør absolutt rydde i det og mye annet. I stedet for får jeg heller nyte søt duft og hyggelige omgivelser blant vann og kloakkrør. :P

    SvarSlett
  2. Du har no blitt veldig flink til å skrive, synes no æ! :)
    Norsklærern din har nok gjort jobben sin.

    SvarSlett