23. apr. 2008

Øyemigrene og masteroppgave

Ja, beklager lite oppdateringer om dagen. Grunnen til dette, utenom latskap, er masteroppgaveskriving (til dere som skal skrive - gled dere (hehehe "ond latter")). Noe som på mandagen resulterte i et anfall, av no som viste seg å være øyemigrene.. Det var ganske så ubehagelig (ja, kom igjen, syns litt synd på meg nå). Jeg skjønte ingenting, for plutselig klarte jeg ikke å lese ordentlig, alt var "skjåmete", ullent akkurat som om øyet mitt var dekt av støv.. Herlig! Klarte å lese ett og ett ord, hvis jeg virkelig fokuserte - litt festlig også, men tungvindt."Heldigvis" varte det bare i 30 min, etterfulgt av to dagers hodepine!

Joda så etter litt panikk, en telefon til Mamma og optikertime fikk jeg beskjed om at jeg hadde hatt øyemigreneanfall.. Det viser seg nemlig at jeg stresser om dagen, og fikk dermed beskjed om å slappe av.. Takk for tipset, og ja kjempe lett å følge nå som innleveringen nærmer seg!!
Det er vistnok noe alle kan oppleve hvis de bare"tillater seg å bli stresset nok"! Prøv det du og, anbefales IKKE. Men fikk se på bilde av øyet mitt da, moro! Og så hadde han et sånt apparat hvor du skulle holde øyet helt åpent, mens den blåste litt luft på øyet! Trodde han tullet først, etter å ha sett No country for old men, var jeg lite gira på å sette meg i nærheten av luft og trykk...

Ellers er det veldig fint vær om dagen da!!

5 kommentarer:

  1. Slapp av!! Ta det med ro. Gå på kiosken og kjøpt deg en is... mmmm... Masteroppgaven er det vel ikke så mange som skal lese? Bare veileder, og sensor og sånt... ikke farlig i det hele tatt! Jeg gjentar: slapp av!

    SvarSlett
  2. øyemigrene høres forferdelig ut, du får masse medfølelse fra meg!! slapp av Mari, du er så flink at en masteroppgave bare er piece of cake for deg ;) jeg har trua på at du greier å holde fristen og at du leverer ett skikkelig bra resultat! :D

    SvarSlett
  3. Uff, fikk helt vondt inni meg da jeg hørte om øyemigrene! Har hørt rykter om at migrene ikke er favorittilstanden, og i øye høres helt forferdelig ut! Men du er tøff. Haha, håper du ikke har hull i hodet etter lufttrykk-saken :) Jeg ble faktisk oppringt av optiker idag, jeg må tvinges på time når jeg kommer hjem... Så sånn maskin.ting har jeg vært borti før :) God bedring, slapp av og bare tilkall meg hvis du trenger hjelp til å slappe av! Jeg er verdensmester i avslapping!

    SvarSlett
  4. Håper du skriver om din lufttrykksmaskinerfaring når du er ferdig... forøvrig var det ganske ubehagelig å fjerne gipsen i høst også... nå for tiden fjerner man gips med vinkelsliper!

    SvarSlett