12. feb. 2010

Prosjekt: Nye pålegg. (Del 1)

I går kom jeg frem til at mitt påleggsreportoar er for lite. Jeg kan ikke spise philadelphia og skinke med avocado eller agurk HVER dag, opptil FIRE ganger om dagen!!!! Altså må jeg kjøpe inn litt andre saker, helst sunne ja.. Nå har det seg dessverre slik at jeg er litte grann kresen på pålegg. Jeg liker IKKE gulost, kaviar, salami, leverpostei (her skyller jeg på mine foreldre som overforet meg på leverpostei når jeg var lita), makrell i tomat eller banan.... Jeg liker derimot nugatti, brunost, syltetøy og sist med ikke minste diverse former for skinke/kalkunpålegg.. Men ikke alt av dette like sunt og næringsrikt..

Det hele endte i en litt fortvilet Mari som soset rundt inne på Ica i desperat leiting etter sunt og godt pålegg.. Hm, vanskelig! Dere skal få lov til å følge denne uttestingen min, og jeg tar gjerne imot forslag.

Hitttil har jeg kjøpt inn to litt like saker som skal testes ut. Dagens var:

Nytt pålegg 1. Peppermakrell i olje.




Anmeldelse av dagens frokost. (Skala 1-6, som i skolen, men pluss og minus er ikke lov, kommentaren skal indikere styrken!!).

Smak: 4. Jeg var positivt overrasket. Det smakte makrell i olje, altså det kan føre litt "tranfølelse", noe som ikke er ønskelig. Men med et godt lag med avocado og litt salt funket dette.
Utseende/lukt: 3. Det lukter mye bedre enn makrel i tomat, men mye verre enn skinke. Men så lenge man holder igjen nesa går det bra.
Design/innpakning: 5. Innpakningen er pen å se på. Her har de satset på tradisjonelt utseende og farger, noe de vinner på. Bokens er ikke så alt for stor, noe som makrell i tomat tidligere har tapt på.

Totalt med tanke på potensiale: 4.


Det var godt, men kan ikke spises mer enn tre ganger i uka (altså tre måltider). Man er helt avhengig av no grønt på toppen som dekke. Det er også svært viktig å kunne pusse tennene etterpå, for egen og elever skyld!! Gir litt tranrap i etterkant, som trekker grovt ned!!

3 kommentarer:

  1. Og hva er galt med Philadelphia light, om jeg tør spørre? :)
    Forslag:
    Nugatti Max er et alternativ til vanlig Nugatti.
    Hva med tunfisk på boks, med tomat, salatblad, lettmajo og sitronpepper?
    Skinkesteik i skiver?
    Magerost med skinke?
    Stekt kylling/svinekjøtt i strimler, ris og stekte grønnsaker, varmes i mikro'n. Proteiner, og lite karb.
    Epleskiver med en liten dæsj syltetøy i "kjernehushullet".
    Müsli med youghurt: Yoplait 0,1% Blåbær mmmmm
    Mange lettvarianter av diverse syltetøy også.
    Nevner i fleng... :)

    SvarSlett
  2. Men Mari da? Du må jo heller prøve den makrellen som ligger og bader i deilig salsa! Du liker vel taco? Da blir nemlig denne makrellen som et lite festmåltid :o)

    SvarSlett
  3. Uffameg, tenk at vi har fora deg lei på leverpostei..:)
    Hva med litt smøreost m/ spekeskinke (smaker på nista), lett-nøkkelost i skiver, pæreskiver (nyskjærte), kokt egg!,eggerøre/spekeskinke el. røkelaks? Hva er det vi spsier på nista da?? Avokado med noen reker er vel snadder?? Gunvor oeg jeg spiste no godt på hytta, når du skal ha litt ekstra; først litt tynt med sennepssaus(fra glass)+ litt ekstra mager lettrømme (rømmekolle) og oppå der gravkals! Deilig!!

    SvarSlett