14. feb. 2010

Prosjekt: Nye pålegg. (Del 2)

"Nytt" pålegg 2 Serranoskinke med avocado og tomat.


Allerede i tittelen er det vel noen som stusser.. "Men du liker da ikke tomat, Mari?!" Nei det stemmer, men det går godt hvis du tar ut innmaten...


Smak: 5. Dette er vel kanskje ikke helt et nytt pålegg, vi beveger oss forsatt innenfor skinkekategorien, men viktig med variasjon. Men det uorginalitet trekker altså ned for denne stakkaren. Det er godt, men kanskje litt smakløst. 

Utseende/lukt: 4. Dette har ikke no spesielt utpreget lukt. Du kan nok kjenne et hint av tomat, noe som ikke er en styrke..

Design/innpakning: 5. Innpakningen er pen å se på. Men også her er orginalitet liten..

Totalt med tanke på potensiale: 5.


Det var godt, men kan spises mange ganger i uken, men det blir  kanskje begrenset av tid (til å dandere), penger (serranoskinke kan være litt dyrt). Man er også avhengig av no grønt på toppen for samvittighetens skyld..


Kommentar: Jeg lover at det skal bli mer spennende nye påleggforsøk. Jeg har fått gode forslag etter forrige innlegg, i tillegg tror jeg vi må teste ut pålegg som egentlig ligger under "liker ikke" og "tror ikke jeg liker". Men tror ikke jeg gidder å kjøpe inn en hel pakke med pultost og leverpostei, men vi får se hva vi får til allikevel!!

4 kommentarer:

  1. Ting man tror man ikke liker burde man smake på med jevne mellomrom. Minimum hvert 3. år. Smakssansen forandrer seg jo med alderen. Det er veldig mye jeg ikke likte for 3 år siden, som jeg liker i dag. Men det hadde jeg jo ikke visst hvis jeg ikke hadde smakt på det på nytt...

    Når du først har serranoskinke liggende, så kjøp deg litt ruccola-blader til pynt og smak. Nydelig!

    SvarSlett
  2. Eg er litt i samme bås som deg. Doble nugattiskiver funker greit på jobb, men det blir litt trist i lengda. Kremost med røykt ørret/laks, eller reker med sitron, pepper og ei stripe majones er jo klassikarar. Eller kva med fiskekaker delt på langs med litt majones og kvitløkspepper, eller skinke og ananas? Om du tør kan du prøve favoritten til morfar; fårepølse, brunost og ansjos, eller onkelen min sin; sukker.

    SvarSlett
  3. Tusen takk for innspill folkens!! Det er potensiale for et veldig variert og godt kosthold, muligens kanskje litt dyrt, men man kan ikke sette en pris på god helse!!

    SvarSlett
  4. Litt skuffa nå Mari.

    Sees til helga. :)

    Einar

    SvarSlett