28. sep. 2008

Plommer og kluter.

"Vi skal bort i helga. Kan dere ta inn posten for oss. Hvis dere kunne gått på plommeslang hos oss hadde det også bært fint." Ca no sånt fikk jeg på melding fra huseier, og som plikoppfyllende leietakere har jeg og Yngvil gjort nettopp dette:



Mmmmmm

Ellers ønsker jeg å berette litt om klesvask i Valgrindveien 1. Jeg blir ofte referert til som Mamma i Valgrindveien (om det kommer av min store omsorg til medsamboere eller sjefing eller alder vet jeg ikke. Yngvil er forresten Pappa (Kari har fått tantetittelen)), og jeg oppfører meg ofte deretter.. Sånn som når jeg snakker til Merethe som om hun er ei lita jente (hun er jo det da). Litt for moro, men det er mulig hun syns det er litt teit.. Men uansett, noen ganger føler jeg meg berettiget til dette.. Som for eksempel etter forrige vask av kjøkkenhåndklene.. Det var jo veldig bra at hun vasket dem.. Men kanskje litt dumt å ta de sammen med de grønne dukene??!!



7 kommentarer:

  1. Så nå må dere male kjøkkenet slik at det står i stil til hånklærne og dukene?

    SvarSlett
  2. jeje...gusjegrønn er da en fin farge er det ikke?

    Jeg tror forresten vi har funnet ut at det ikke var de grønne dukene som farget av, men en av de nye klutene.

    SvarSlett
  3. bente er ganske mye mindre enn merethe da...

    SvarSlett
  4. Jeg husker jeg kom inn på en guttefløy på kvitsund, og der hang vasken i ganga til ganske mange av guttene. Det var ganske så mange lyseblå, gusjegrønne og rosa plagg som hang der. Fåtallet hadde fortsatt hvite sokker og boxere :) Jaja, man lærer etterhvert! Men plummene så gode ut :)

    SvarSlett
  5. Bente driver å utfordrer hierarkiet...

    Etter høstweekenden; bente flyr rundt og styrer og jeg står der og er forvirra og lurer på hva som skjer nå.

    Bente: Bare stå her med Mari du, Merethe. Mari, pass på Merethe! (Eller noe i den duren...).

    SvarSlett
  6. ååh... unnskyld. lover å ikke være veslevoksen lillesøster no' mer.. :P

    SvarSlett