25. juli 2012

Australia - Whitsunday Island.


Etter tre Australia innlegg har jeg besluttet å hoppe over enkelte punkter av turen foreløpig, og holde meg til absolutte høydepunkter. Which brings me to: båttur og snorkling. Du som kjenner meg undrer deg kanskje over at høydepunkter og båttur og snokling står i samme avsnitt. Og ja, du har så rett. Jeg er ikke vannmenneske, iallefall ikke saltvann (med hai i!!!), og får hetta av snorkling!!! Denne posten på turen var for Kari og Marie sin skyld. Det er vel kalt "taking one for the team", jeg skulle få shoppingdager i Sydney.. Jeg hadde med bok og musikk sånn at jeg hadde noe å gjøre når de andre skulle dykke eller snorkle.


Nå er det slik at dette innlegget egentlig burde hete "SEIER", for det er nettopp det denne turen ble. Jeg gledet meg ikke, men var klar for det som måtte komme. Og jaggu overlevde jeg ikke, og STORKOSTE meg (hvis vi ser bort i fra sykdom og sjøsjuke).

Vi skulle altså to døgn på katamaranen Powerplay (hvis du er interessert i å se hvordan en sånn ser ut kan du kikke her), 16 stk tilsammen + 3 stk crew! Det første vi får beskjed om når vi møter opp, var å ta sjøsyketablett. Det hadde vi allerede gjort, TAKK og pris! På vei ut fra Airlie beach så det slik ut.

Ny yy ydelig.
 

Det ser jo ganske idyllisk ut på bildet over. Heldigvis rakk de å ta bilde før det ble skikkelig sjø og vær.. Vi satt altså ikke der så lenge, men det var deilig så lenge det varte.

Det var jo ikke en gigantisk båt. Akkurat passe stor vil jeg si. Her er frokost, og til venstre under vinduet var min soveplass. Det var nydelig å se opp på stjernehimmelen om natta!


Så apropos seier. Jeg snorklet. To dager!

Er jeg ikke pen?!! RÅTT!

Etter snorkling er det kaffe, te og kjeks.

I tillegg til snorkling og båt var vi også i land på Whitsunday Island, øya som gir navn til øygruppa. Se på dette da!!






Det var ikke helt badevær når vi var der, men men. Sanda her er hvit og utrolig fin, og råskadende på elektronikk... Men den er vist veldig bra for huden, det følte jeg de sa om all strandsand i Australia.. Skulle vistnok bli 10 år yngre på hvert sted.. Burde være i minus nå..

The lovely crew, som var på jobb hele døgnet:

Kristi - hostess & Nicole - dykkeinstruktør ++.

Kyall - bildet sier vel det meste. Er også god til å grille kenguru.
Se alt hva jeg så, men ikke tok bilde av med eget kamera.




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar