21. des. 2010

Husmorferie.

I år hadde jeg store planer om å gjøre masse trivelige juleforberedelser i Trondheim. Jeg skulle lage sju slag, lage konfekt, strikke julepynt og brette kurver og annet koselig. Nå ble det ikke tid til det i år. Plutselig går tiden til korøvelser, sensoroppdrag og mye annet som jeg ikke kan huske...

Da er det godt å få tidlig ferie slik at jeg får tid til å gjøre litt hjemme i Kongsberg hos mor og far. Siden jeg har ferie og Mamma og Pappa ikke har fri helt enda, har jeg fått ansvar for middagslaging denne uke (ikke fra fredag og utover da - jeg har visse begrensninger ja...). Og nå har jeg blitt ferdig med julegavene, og skal få til å lage litt godt hver dag.

I går lagde husmorMari grønnsakssuppe m/litt kjøtt til middag!! Ganske fornøyd, sunt og godt!


I tillegg bakte jeg noen gode urtebrød. Hadde jeg vært skikkelig husmor hadde jeg sørget for at brødet ble ferdig samtidig med suppen. Men men. Ingen er perfekt. Gode ble de!!


I dag ble middagen hos naboen på den årlige adventsfrokosten (som i år ble servert kl 17). Men jeg fikk vært litt husmor idag også altså. Mamma skulle ha med kake siden hun ikke inviterer gata til den tradisjonelle bursdagsfeiringen sin lillejulaften i år, og slo sammen feiringa med adventsfrokosten. Derfor fikk jeg æren av å bake gulrotkake (som jeg lurte inn noen sjokoladebiter). It was good!!


Vent i spenning på hva som lages imorgen...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar