3. nov. 2010

En lærers hverdag!

Nå tenker du kanskje at jeg skal skrive et langt og drygt innlegg om retting og lange arbeidstimer, sommerferie og tavlebruk.. Men, nei, det er ikke idag!

Mitt budskap idag er at læreryrket kan være ganske så artig, spennende og variert!! Oh yeah.
Nemlig. På mandag var det jo dagen etter Halloween, og jeg tenkte ikke no mer over det. Men når jeg kommer inn i klasserommet kl. 0815 etter en ellers litt kjip start på dagen, så må jeg stoppe litt i døra. For hva er det jeg ser? Foran meg sitter SuperMario, edderkoppkvinnen, en cheereleader, en japansk tegneserie figur, en rosa elefant og en søt liten katt. FANTASTISK!!!
Ja som dere skjønner snudde humøret med en gang, i den grad humør kan snu seg da..
Men det beste var allikevel eleven som kom fem minutter for sent. For opp går døra og inn kommer han i KILT!

Fantastisk!!!!!

Så går det to dager uten noe videre spennende og vi kommer frem til idag. Det var pause før timen skulle begynne og jeg satt bare å overhørte noen av elevene viste hva det kunne, type holde fingrene sånn og slik, vri beina rundt kroppen osv. Så jeg kunne ikke annet enn å brilliere med min trekløvertunge. Og ja, jeg tror de ble imponert, eller så følte de bare at de måtte (siden jeg var læreren som strakt skulle gi tilbake en prøve til dem..).

Deretter går samtalen videre til de som kan heve ett og ett øyebryn, hvor på jeg og en elev viser stolt frem at vi begge får til det. Og jeg slenger ut:
"Men det er ganske slitsomt altså." (Litt for å trøste de som ikke fikk til dette).
Så kommer det fra en elev som har sitter å sett på mine kunster;
"Om det er no trøst, så er det ikke så veldig pent heller!"

BURN!!! Aiaiai!!

2 kommentarer:

  1. Har lyst til å trykke på "Liker dette", men det går visst ikke her :)
    MEN: jeg liker dette!
    Herrlige elevene <3

    SvarSlett
  2. Jeg vet ikke om du har sett denne bloggen, men den er bare så fantastisk at jeg må dele den med deg:
    http://villaperlesukker.blogspot.com/ Jeg har ikke tilgang på så mye baketing her, kan knapt lage en trafikklysgele. Men du kan jo kanskje, hvis du får tid og lyst til å prøve noe stilig:)

    SvarSlett