9. mai 2013

Matmuffins

Jeg har startet et nytt prosjekt; jeg skal bake noe nytt hver uke. Etter å ha kikket litt i bokhylla mi, så ser jeg mange flotte og pene koke- og bakebøker som støver ned.

 
I tillegg går jeg ofte i bokhandlere og ønsker meg nye kokebøker, men får ikke kjøpe mer før jeg bruker de jeg faktisk har.
 
I dag har jeg prøvd meg på matmuffins.
 
 
Oppskrift etter inspirasjon fra en annen blogg:

4dl hvetemel
3dl byggmel
3 dl grovt sammalt hvete
1dl havregryn
2,5ts bakepulver
2,5ts natron
3 medium egg
6 dl skummet melk
1dl rapsolje
litt salt
300 g mager middagspølse
300g revet ost
2 små gulrøtter revet
(basilikum og mais)
 
 
Først blandet jeg alt det tørre for seg. I en annen bolle vispet jeg de tre egg og tilsatte olje og melk. I det våte rørte jeg ut melblandingen og tilsatte deretter fyllet. Røra er litt klissete, jeg tror det ikke er dumt med litt mer mel enn jeg brukte..
 
 
Jeg lagde 12 uten mais og basilikum, og 14 med.
 Stekes midt i ovnen ved 225 grader i ca 12 minutter.

4 kommentarer:

  1. Det ble veldig godt, aller best varme.

    SvarSlett
  2. Hei Mari, dette så kjempegodt ut! Morsom avveksling til tørre knekkebrød til lunsj :)

    SvarSlett
  3. Hei Mari, flott at du blogger litt igjen, selvom det er om boller i stedet for Mari:)

    Klem fra Marianne.
    Ps. Du kan komme på besøk når som helst:)

    SvarSlett