7. juli 2009

SommerRoen

Dette er mine Besteforeldre på morssiden som vi besøkte idag:


Til høyre er Bestefar Steffen. Han er 92 og fortsatt sprek og blid. Det sier jo litt når en mann som nesten ikke ser og nettopp har hatt hofteoperasjon vurderer å ta frem sykkelen.. Til venstre er Tante Agnes og Bestemor Borghild. Bestemor er snill som få og propper oss fulle med mat og snop hver gang vi er der, samtidig syns hu at alt vi gjør er kjempe flott. Tante er dama du skal gå til hvis du har litt dårlig selvbilde en dag. I dag når jeg kom er det første hun sier; "Nå har du slanket deg!? Har du vokst litt også? Nå kan du ikke ta av mer!" Thank you! (Ikke en kilo mindre siden sist på denne kroppen.)

I dag var besteforeldrebesøket ekstre moro, for vi kom over noen av Bestemor sine gamle kjoler. Her er orginal, og jeg og min søster i kjoler Bestemor har brukt i brylluper.

Til venstre er Sigrid i Bestemor sitt skjørt som jeg etter planen skal sy inn sånn at den blir en lett sommerkjole for min søste lillesøster. I midten er jeg iført min nye kjole tidligere brukt av Bestemor for 35 år siden i min mors konfirmasjon!!!



Her er et bilde fra min mors konfirmasjon. (På bildet: Tante Grete, Bestemor, Mamma, Bestefar, Tante Anne Britt).

Min bror fikk også prøve noen finklær idag. Her i Bestefars dress som er 50 år gammel!! Den var kanskje ikke helt passe, men ganske bra!! Legg spesielt merke til skjorten - Arsenal.


I går var jeg hos Mor, farmor Tora. Der fikk jeg en fin strikka genser og gamle oppskrifter til andre. Er de ikke fine?!!


2 kommentarer:

  1. ÅÅh, fantastisk!! Likte spesielt godt den blå polkadottkjolen! Du er smashing du, Mari :)

    SvarSlett
  2. Å, jeg likte særlig godt dressen. STILIG! Mormor har også endel gamle kjoler hengende, eller særlig ungdomskjolene til tante og mamma. Stilig med gamle klær fra den tida :)

    SvarSlett