3. juni 2012

Bioteknologi

Dette er ikke streikebryteri, tror jeg. Jeg har nettopp sett en veldig spennende, interessant, rørende og vanskelig dokumentar som jeg MÅ anbefale. I naturfag er det et læreplanmål som sier at elevene skal kunne vurdere informasjon om og drøfte spørsmål knyttet til bioteknologi. Dette var grunnen til at jeg begynte å se på dokumentaren(, selv om den gikk samtidig som en serie jeg følger med på..) Hadde vi ikke allerede gjort oss ferdig med dette temaet i naturfag hadde vi garantert sett på denne (og hadde jeg ikke vært i streik):

Elsk meg som jeg er

Britisk dokumentar. En sjelden sykdom har vansiret ansiktet til Jono Lancaster. Da han ble født, ville moren ikke beholde den vanskapte lille gutten. Jono vokste opp hos et annet par. Hvordan opplevde han barndommen og hvordan er det å være en ung mann med et så tøft utgangspunkt? (Jono: Love me. Love my Face.) http://www.nrk.no/nett-tv/prosjekt/2494/

I ettertid ser jeg at det er denne jeg så: http://www.nrk.no/nett-tv/klipp/850765/

Pliiis ta deg tid til å se den!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar