3. apr. 2012

Ode til beltedyret.


(Min familie kaller det ikke beltedyr, men fylt horn altså. Men tittelen blir liksom litt festligere ved å bruke beltedyr, som en del andre gjør).

En av de mange gode grunner til å være glad i Kongsberg og ikke slenge seg på lavkarbobølgen, er Lampeland bakeri og deres fylte horn. Jeg har lett land og strand uten å finne tilsvarende, eller noe liknende, i noen annen by!

Ode til beltedyret.

Å, som jeg gleder meg
til å sette tennene i deg
Du har slike og fløyel som tekstur
med fyll av vanilje og makron på lur
Jeg har lengtet etter deg gamle venn.


Vær forsiktig, ikke for fort
om ikke lenge er det dessverre gjort.
Beltedyr er et av dine navn
Beltedyr du er et av mine savn
Fatet mitt er nå blitt tomt...
(godt jeg kjøpte to).

2 kommentarer:

  1. Fantastisk!!!!
    Jeg har og kjøpt beltedyr idag!!!! Idag fikk jeg forklart historien bak! Eieren av Lampeland bakeri, Øyvind, hadde mye bolledeig til overs. Laget en trekant og fylte det med det han likte best:) Så ble det så populært at han måtte fortsette å lage det. Men er altså en tilfeldighet at det ble til!!! OG det blir bare laget i Kongsberg. :)

    SvarSlett
  2. :) ser fru hansen har kjøpt kaffekopper??

    SvarSlett